Huvudmeny

Att välja vårdcentral

 

Du ska själv välja vårdcentral.
Alla som bor i Östergötland ska ha
en fast vårdcentral som de har valt.

Du ska själv välja vårdcentral.

Alla som bor i Östergötland ska ha

en fast vårdcentral som de har valt.

Det kallas vårdval.

När du behöver vård ska du ringa

till den vårdcentral som du har valt.

 

Du kan byta vårdcentral när du vill.

Du får plats på den nya vårdcentralen

inom två månader.

 

Så här byter du vårdcentral

Det finns två sätt att byta vårdcentral.

Du kan fylla i en blankett

och skicka den till landstinget.

Blanketten finns på

landstingets webbplats www.lio.se/vardval.

Du kan också få blanketten på din vårdcentral.

Adressen som du ska skicka blanketten till

står på blanketten.

 

Du kan också anmäla ditt byte

direkt på landstingets webbplats www.lio.se.


 

Vill du veta mer?

Här kan du ladda ner blanketten för byte av vårdcentral 
(Sidan är inte på lättläst svenska)
Vårdcentraler